'

Teatr Polonia – repertuar

Teatr Polonia – repertuar

2:22 (HISTORIA O DUCHACH)
Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz
Przekład: Małgorzata Semil
Scenografia i kostiumy: Maciej Preyer
Opracowanie muzyczne: Jakub Śmigasiewicz
Asystentka scenografa i kostiumografa: Małgorzata Domańska
Producentka wykonawcza: Magdalena Kłosińska
Obsada:Maria Sobocińska, Agata Turkot, Michał Sitarski, Krzysztof Szczepaniak
Kategoria: standard
Data premiery: 09 września 2024

Frapująca sztuka „2:22” (HISTORIA O DUCHACH) to angielski thriller, który z ogromnym sukcesem miał prapremierę światową na londyńskim West Endzie w 2021 roku (od razu został nominowany do nagród Laurence'a Oliviera i WhatsOnStage dla najlepszych nowych sztuk), a w ciągu następnych trzech lat wystawiono go aż sześć razy w Wielkiej Brytanii, potem zaś w USA (Los Angeles), Australii (Melbourne), Singapurze i czeskiej Pradze.
Akcja 2:22 rozgrywa się w nawiedzonym podlondyńskim domu, gdzie tajemnicze wydarzenia ujawniają kryzysowe sytuacje w ludziach, którzy ich doświadczają. Bo prawdziwe horrory tkwią w nas samych.

50 SŁÓW - SPEKTAKL GOŚCINNY
Reżyseria: Waldemar Zawodziński
Tłumaczenie: Bogusława Plisz-Góral
Scenografia: Waldemar Zawodziński
Opracowanie muzyczne: Kamil Maćkowiak
Kierowniczka produkcji: Joanna Dutkowska
Obsada:Maria Seweryn i Kamil Maćkowiak
Czas trwania: 90 minut
Kategoria: standard

Cieszący się ogromną popularnością spektakl łódzkiego Teatru Kamila Maćkowiaka teraz gościnnie na deskach Teatru Polonia!
Lenę i Adama poznajemy po 10 latach małżeństwa, w pierwszy wieczór, który spędzają bez dziewięcioletniego syna. On liczy na świetny seks, ona – że wreszcie nadrobi zaległości w pracy i zrelaksuje się przy kieliszku wina. Banał? Nic z tych rzeczy. 50 SŁÓW to kapitalne studium relacji międzyludzkich, które demitologizuje obraz romantycznego związku dwojga osób, jednocześnie we wzruszający sposób oddaje prawdę o miłości, w której mieści się niemal wszystko: bliskość, nienawiść, zmęczenie, odrzucenie, uważność, wierność, pragnienie, egoizm, rutyna, wołanie o czułość, a zwłaszcza rozczarowanie – sobą i partnerem. Jedno słowo nie wystarczy, żeby opisać to, co dzieje się między najbliższymi sobie ludźmi, ogarniętymi niewypowiedzianą samotnością.
To opowieść o miłości takiej, jaką jest: krucha, niedoskonała, pełna nadziei i potrzeb, jak dwoje ludzi, którzy ją tworzą. Okazuje się być ona świetnym pretekstem do zastanowienia, co przeżywanie bliskości mówi o nas samych.
"Maria Seweryn i Kamil Maćkowiak są fantastyczni, stworzyli wspaniałe role dwojga de facto wrażliwców, którym życie się rozłazi, gdzieś pęka w szwach, którzy są sobą mocno rozczarowani, nie mogąc żyć już ze sobą, ale i – nie umiejąc bez siebie. Uwielbiam taki teatr." - napisał krytyk Rafał Turowski.
SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16 ROKU ŻYCIA

ALEJA ZASŁUŻONYCH
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Realizacja materiału filmowego: Andrzej Wolf
Kompozycja muzyki do piosenki "Szalej, nalej": Janusz Bogacki
Wykonanie piosenki "Szalej, nalej": Lidia Stanisławska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy: Rafał Rossa
Obsada:
Ona – Krystyna Janda
Mąż – Olgierd Łukaszewicz
Matka – Emilia Krakowska
Urzędniczka Ministerstwa Kultury – Dorota Landowska
Urzędnik kancelarii cmentarza – Grzegorz Warchoł

Data premiery: 30 grudnia 2020

Po wielu latach pracy twórczej, zanurzenia w świecie słów, idei, wzniosłych myśli, po latach życia w środowisku literackim, pisarka orientuje się, że kiedy umrze, jej mąż nie będzie miał za co jej pochować...
Opowieść o człowieku samym wobec siebie, wobec bliskich i obcych, wobec urzędnika, urzędniczki, matki, męża. Ale także opowieść o tych innych wobec poetki. Wszystko w ramach niezwykłej sytuacji-próby, którą bohaterka wymyśla ze skrajnej bezsilności i na którą sama siebie okrutnie wystawia.
Dramat jednego z najciekawszych współczesnych poetów Jarosława Mikołajewskiego pisany przewrotną, prześmiewczą rozpaczą lub – jak kto woli – rozpaczliwą ironią z niemałą porcją czułości, a nawet poezji. Życiowe rozliczenie artystki? A może rozliczenie każdego, kto przez całe życie kultywuje marzenia, a w finale musi się zderzyć z twardą egzystencją?
„Proszę – zaznacza Jarosław Mikołajewski – nie doszukiwać się w tej historii moich własnych doświadczeń. Pozlepiałem bohaterkę z różnych postaci, także z siebie, lecz – jak to się mówi – podobieństwo do świata rzeczywistego jest złudne”.

BOŻE MÓJ!
Anat Gov BOŻE MÓJ!
Ella, terapeutka, jest samotną matką nastoletniego autystycznego chłopca. Czas dzieli między dom i pracę. W obu miejscach musi być profesjonalnym psychologiem. Pewnego dnia odbiera telefon zrozpaczonego mężczyzny, który prosi o natychmiastowe rozpoczęcie terapii. W przeciwnym razie, uprzedza mężczyzna, może stać się coś strasznego. Ella zgadza się przyjąć go po godzinach pracy, w swoim domu. W drzwiach pojawia się tajemniczy Pan B.Czy to, że zostaliśmy stworzeni na Boży obraz i podobieństwo oznacza, że Bóg jest podobny do nas? Tragikomedia BOŻE MÓJ! to niezwykle zabawne rozwinięcie takiej myśli. Anat Gov, izraelska dramatopisarka, dowcipnie odwraca relację Stwórca-stworzenie, humorystycznie komentuje znane z Biblii historie. Powraca przy tym do najważniejszych kwestii związanych z naszym losem, na nowo stawiając fundamentalne pytania. W sytuacji „bez wyjścia”, w osamotnieniu i rutynie, może zdarzyć się cud. Nieoczekiwane spotkanie, które zmieni wszystko i stanie się początkiem dalszych cudów – spotkanie z Panem B.

KOPRODUKCJA Z TEATREM STU

Reżyseria: Andrzej Seweryn
Przekład: Agnieszka Olek
Światło: Yann Seweryn
Scenografia, kostiumy: Małgorzata Iwaniuk, Aleksandra Starzyńska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Muzyka: Antoni Komasa-Łazarkiewicz
Konsultacje iluzjonistyczne: Sławomir Piestrzeniewicz
Producent wykonawczy: Rafał Rossa
Konsultacje merytoryczne: Joanna Grochowska (Fundacja SYNAPSIS)

Obsada: Maria Seweryn, Krzysztof Pluskota, Ignacy Liss (student II roku Akademii Teatralnej)

Data premiery: 8 lutego 2019

fot. Katarzyna Kural-Sadowska

CWANIARY
Sylwia Chutnik
CWANIARY

Reżyseria: Agnieszka Glińska
Adaptacja: Marta Konarzewska, Agnieszka Glińska
Scenografia i kostiumy: Monika Nyckowska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Kierownictwo muzyczne: Jan Emil Młynarski
Aranżacje: Warszawskie Combo Taneczne
Choreografia: Aneta Jankowska
Przygotowanie wokalne: Aldona Krasucka
Reżyseria światła i projekcje: Maciej Edelman
Producent wykonawcza: Magdalena Kłosińska
Realizacja dźwięku: Michał Tatara
Obsada:
Małgorzata Biela – Halina
Elżbieta Kępińska – Babcia
Irena Melcer – Celina
Weronika Nockowska – Bronka
Anna Smołowik – Stefa
Michał Meyer – Pan, Żul, Ksiądz, Dziennikarz, Kataryniarz, Psycholog Celebryta, Andrzej (mąż Stefy), GPS, Kossakowski, Komentator, Romek Tasak
Premiera: 27 marca 2021

"Cwaniary" to opowieść o kobiecym gangu i losach tworzących go czterech kobiet z różnych środowisk. Brawurowa historia o sprawiedliwości i zemście, karze i winie.
Adaptacja Marty Konarzewskiej i Agnieszki Glińskiej korzysta z postaci i elementów fabuły głośnej łotrzykowskiej powieści Sylwii Chutnik, ale jednocześnie wpisuje tę historię w pejzaż dzisiejszej Warszawy. Zapraszamy na wciągającą, chuligańską, kobiecą opowiastkę o życiu i śmierci, dopełnioną balladami podwórkowymi w aranżacjach Jana Młynarskiego.

DZIEŁA WSZYSTKIE SZEKSPIRA (W NIECO SKRÓCONEJ WERSJI)
Reżyseria: John Weisgerber
Obsada: Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki

Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski i Maciej Wierzbicki – aktorzy Teatru Montownia podejmą się zadania z pozoru niemożliwego: przedstawią Widzom wszystkie dzieła Szekspira w ciągu jednego wieczoru! Będą cytaty z najsławniejszych dramatów, żarty ze stereotypowej znajomości dzieł słynnego twórcy, a także m.in. Tytus Andronikus w programie kulinarnym i Hamlet w wersji przyspieszonej. Widzowie mogą spodziewać się nieustającej zabawy, będą zapraszani do udziału w akcji. Spektakl obnaża powierzchowną znajomość Szekspira, do czego przyczyniła się kultura masowa.
Ta żartobliwa sztuka została napisana dwadzieścia lat temu przez trzech amerykańskich studentów i od tego czasu cieszy się niesłabnącym powodzeniem, zarówno w Londynie (przez kilkanaście lat była grana w Teatrze Criterion przy Piccadilly Circus na londyńskim West Endzie), jak i w Polsce. Reżyserem przedstawienia jest specjalista od Szekspira – Kanadyjczyk – John Weisgerber, który na scenie Teatru Polonia wystawił uwielbiany przez publiczność spektakl Klaps! 50 twarzy Greya.
Zapraszamy Państwa do zabawy!
Premiera spektaklu jest dla nas okazją do wspólnego uczczenia 20-lecia działalności Teatru Montownia, z którym jesteśmy od lat zaprzyjaźnieni.
SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA

fot. Kasia Chmura

GŁOWA W PIASEK
Reżyseria: Maria Seweryn
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz, Reżyseria światła: Rafał Piotrowski
Obsada:Paulina Holtz, Weronika Książkiewicz, Magdalena Stużyńska
Data premiery: 03 maja 2023

Niezwykle zabawna a równocześnie poruszająca historia spotkania trzech kobiet o trzech różnych światopoglądach, podejściach do życia, seksu, rodziny, wychowywania dzieci. Z tej konfrontacji każda z nich wyjdzie odmieniona, a samo spotkanie może być początkiem przyjaźni, która na początku była w sposób oczywisty niemożliwa.

KLAPS! 50 TWARZY GREYA
Reżyseria: John Weisgerber
Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta
Scenografia i kostiumy: Paulina Czernek
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Magdalena Kłosińska

Obsada: 
Magdalena Lamparska, Marta Walesiak, Mateusz Damięcki

Europejska premiera spektaklu, który w Ameryce cieszy się wielkim powodzeniem. Sztuka nawiązująca do "Pięćdziesięciu twarzy Greya" E. L. James - najsłynniejszego światowego czytadła dla kobiet. Tę wyśmianą i lekceważoną książkę przeczytało najwięcej kobiet na świecie, w USA już w ciągu trzech pierwszych miesięcy powieść sprzedała się w liczbie 20 milionów egzemplarzy! J. S. Blair, I. M. MacIntyre, J. A. Millan, S. A. Moran, C. J. Munch, A.M. Scheffler, I.P. Whalen napisali sztukę, która jest subtelną kpiną z tej książki i z takiego rodzaju literatury. Na scenie spotykamy autorkę książki i dwójkę stworzonych przez nią postaci, które kłócą się z autorką o ich wizerunki i zalety intelektu i charakteru. Spektakl muzyczny, ze znakomitymi piosenkami i z lekkością, która oczaruje widzów.
fot. Ola Grochowska

KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?
Autor: Edward Albee
Tłumaczenie i reżyseria: Jacek Poniedziałek
Scenografia i kostiumy: Michał Korchowiec
Światło: Katarzyna Łuszczyk
Wideo i opracowanie muzyczne: Michał Dobrucki
Układ walk: Wiesław Chmieliński
Asystent scenografa: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy: Maja Górecka

Obsada:
Ewa Kasprzyk, Krzysztof Dracz, Agnieszka Więdłocha/Agnieszka Żulewska/Justyna Ducka, Antoni Pawlicki/Piotr Stramowski

Wielki tekst teatralny. Arcydzieło Edwarda Albeego, tym razem w tłumaczeniu i reżyserii Jacka Poniedziałka. Noc. Kampus niewielkiej uczelni. Marta i George - małżeństwo z długim stażem mimo późnej pory przyjmuje gości. Odwiedza ich młode małżeństwo - Nick i Skarbie. Młodzi niespodziewanie zostają wciągnięci w kłótnię pomiędzy gospodarzami. Następuje alkoholowa noc pełna goryczy, wzajemnych oskarżeń i upokorzeń. W miarę jak konflikt narasta okazuje się, że związkowi Nicka i Skarbie też daleko do ideału... Cała czwórka podejmuje dziwną, tajemniczą grę, w wyniku której runą od dawna pielęgnowane pozory, a na jaw wyjdą głęboko skrywane tajemnice... Od powstania dramatu, poprzez tysiące inscenizacji i interpretacji, szczególnie tej filmowej z rolami Elizabeth Taylor i Richarda Burtona, historia ta fascynuje i zatrzymuje widzów, każąc im robić własny rachunek sumienia.

SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA

fot. Katarzyna Chmura

MATKA
Reżyseria: Waldemar Zawodziński
Obsada:Katarzyna Gniewkowska, Krystyna Janda, Małgorzata Rożniatowska, Agnieszka Skrzypczak, Jarosław Boberek, Tomasz Tyndyk, Bartosz Waga
Kategoria: standard
Data premiery: 06 czerwca 2025

Słynny groteskowy dramat Witkacego, wypełniony sarkastycznym i zgryźliwym humorem, będący parodią psychologicznego dramatu rodzinnego, w typie Strindberga i Ibsena. Realność akcji podszyta jest głębokim sarkazmem, wyolbrzymiona i zdeformowana, a postaci dramatu są obdarzone świadomością scenicznego bycia, stają się, sami dla siebie, aktorami.

MĄŻ I ŻONA
Aleksander Fredro
MĄŻ I ŻONA
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia: Natalia Kitamikado
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Projekcja/Mapping: Jagoda Chalcińska
Producent wykonawczy: Rafał Rossa
Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Realizacja światła: Rafał Piotrowski
Realizacja dźwięku: Michał Tatara
Projekcje: Paweł Nowicki
Konsultacja w zakresie gry na klawesynie: Karolina Kapela
Obsada:
(kolejność według autora):
Hrabia Wacław – Marcin Hycnar
Elwira, jego żona – Małgorzata Kożuchowska (aktorka Teatru Narodowego)
Alfred – Jędrzej Hycnar
Justysia – Maria Dębska
Kamerdyner – Tomasz Drabek
Premiera: 7 maja 2022

MĄŻ I ŻONA – najcudowniejsza z komedii Aleksandra Fredry. Tym razem w wiele obiecującej, wręcz wymarzonej, obsadzie. Zabawa, intryga, przyjemność i nieśmiertelny hrabia Fredro z jego kpiną, urodą ciętego języka i pięknem wiersza. Mamy nadzieję na szampańskie wieczory.

MINETTI. PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI
Tekst austriackiego dramatopisarza Thomasa Bernharda, analizujący rolę i kondycję aktora. MINETTI. PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI to spowiedź starego, wielkiego artysty, opowieść o jego stosunku do autorów i publiczności. Bolesny i ponadczasowy dramat. Tytułowa postać wzorowana jest na wybitnym niemieckim aktorze, Bernhardzie Minettim, przyjacielu i długoletnim współpracowniku Thomasa Bernharda, z którego autor robi symboliczną figurę Aktora. W tej roli Jan Peszek.

Thomas Bernhard
MINETTI. PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI
Reżyseria: Andrzej Domalik

Przekład: Monika Muskała

Scenografia i kostiumy: Jagna Janicka

Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska

Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk

Muzyka: Mateusz Dębski

Ruch sceniczny: Vova Makovskyi

Producent wykonawczy: Rafał Rossa

Realizacja światła: Rafał Piotrowski

Realizacja dźwięku: Tatiana Czabańska

Obsada: Jan Peszek, Małgorzata Zajączkowska, Zofia Domalik, Łukasz Borkowski, Vova Makovskyi, Natalia Stachyra, Marta Sutor, Monika Szwajnos, Aleksander Kaźmierczak
Premiera: 7 czerwca 2021

MY WAY - monolog Krystyny Jandy

NA PIERWSZY RZUT OKA
Tessa jest adwokatką u progu wielkiej kariery. Ale nagle staje wobec dramatycznego wyboru, gdy sama trafia na salę sądową, w nieznanej sobie wcześniej roli świadka w swojej osobistej sprawie. Musi zdecydować, czy zaryzykuje wszystko, by przeciwstawić się bezdusznemu prawu i patriarchalnym układom.
Ten wybitny tekst teatralny, niezwykle aktualny, poruszający tematykę przemocy seksualnej i wzbudzający skrajne emocje, został niezwykle wysoko oceniony po niedawnych premierach na londyńskim West Endzie i nowojorskim Broadwayu, a grającą tam Tessę Jodie Comer dostała nagrodę Tony – teatralny odpowiednik Emmy, Grammy i Oscarów.
Rola Tessy dla Marii Seweryn to pierwszy w jej karierze monodram.
SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 15 LAT
Uwaga! W trakcie spektaklu palony jest papieros

Reżyseria: Adam Sajnuk
Przekład: Klaudyna Rozhin
Scenografia: Katarzyna Adamczyk
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
Muzyka: Michał Lamża
Asystentka ds. scenografii: Małgorzata Domańska
Projekcje wideo: Paweł Nowicki
Realizacja światła: Adam Szadkowski
Realizacja dźwięku: Michał Cacko
Producent wykonawczy: Rafał Rossa
Asystentka producenta wykonawczego: Karolina Potok
Inspicjent: Rafał Rossa
Obsada:
Maria Seweryn oraz Marcin Jahr/Grzegorz Poliszak (perkusja)

NA RAUSZU
Reżyseria: Marcin Hycnar
Tłumaczenie: Jacek Telenga
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Kostiumy: Małgorzata Domańska
Choreografia: Anna Hop
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Producentka wykonawcza: Magdalena Kłosińska
Asystentka producentki wykonawczej: Paulina Gadziała
Obsada:
Marcin Hycnar, Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Maciej Wierzbicki
Czas trwania: 140 min z przerwą
Kategoria: standard

Słynny duńsko-holendersko-szwedzki komediodramat po raz pierwszy w Polsce w wersji scenicznej!

Filmowy pierwowzór z 2020 roku w reżyserii Thomasa Vinterberga (współautora adaptacji teatralnej) cieszył się zasłużenie ogromnym powodzeniem w kinach, dostał też Oscara dla najlepszego filmu nieamerykańskiego i aż cztery Europejskie Nagrody Filmowe (najlepszy film, reżyser, aktor i scenarzysta) oraz ponad 20 innych nagród na całym świecie.

Jest to historia czterech zmęczonych życiem nauczycieli, którzy postanawiają sprawdzić empirycznie teorię norweskiego filozofa i psychiatry Finna Skårderuda, głoszącego, że we krwi człowieka płynie o pół promila alkoholu za mało. Przyjaciele w ramach „eksperymentu” postanawiają systematycznie uzupełniać ów swoisty niedobór, by przekonać się na własnej skórze jak codzienny lekki rausz będzie wpływał na ich pracę i życie prywatne.

Na scenie Polonii znakomici aktorzy Teatru Montownia - Adam Krawczuk, Marcin Perchuć i Maciej Wierzbicki oraz Marcin Hycnar, który spektakl również wyreżyserował.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 15 LAT

NATALIA SIKORA - JANIS JOPLIN - KONCERT
Obsada:Natalia Sikora z zespołem muzycznym

Kultowe piosenki Janis Joplin w wykonaniu Natalii Sikory na Dużej Scenie Teatru Polonia już 11 czerwca.
Natalia Sikora zaprasza do świata swoich muzycznych inspiracji. Tym razem sięga po twórczość niezapomnianej osobowości amerykańskiej sceny muzycznej lat sześćdziesiątych.Chyba każdy pamięta jej CRY BABY na przesłuchaniach w „The Voice of Poland”. Z repertuarem Janis Joplin Natalia mierzy się od dawna, ale dopiero niedawno zdecydowała się na repertuar poświęcony tylko i wyłącznie Janis.
Natalia Sikora: „Śpiewam od dziecka. Od dziecka są ze mną Jimi Hendrix i Janis Joplin. W maju 2002 roku pierwszy raz w życiu nagrywałam swój głos w studiu nagraniowym. To było moje pierwsze podejście do SUMMERTIME. (…) W maju 2013 roku wygrałam program telewizyjny „The Voice of Poland”. Na początku programu w lutym 2013 zaryzykowałam i zaśpiewałam CRY BABY. Z kolei w marcu 2014 roku w Teatrze Capitol we Wrocławiu odbyła się premiera spektaklu JOPLIN. W wieku 28 lat wcieliłam się w Janis Joplin. To moje najważniejsze spotkanie z Janis. Od tamtego momentu patrzymy sobie prosto w oczy i w sam środek serc. Jakby pękła tama na wielkiej rzece. Tak zrodził się ten wodospad. To, co dotarło do mnie przez ten czas domaga się wreszcie ode mnie zaśpiewania koncertu z Janis Joplin. W marcu 2016 roku ukazał się album BURRIED ALIVE IN THE BLUES – pełnowymiarowy koncert-hołd dla mojej duchowej siostry. Mamy rok 2022. Jesteśmy głodni szczerości i prawdy. Jesteśmy głodni czułości. Jesteśmy głodni wolności. Gubimy się, szukając miłości do samych siebie i do siebie nawzajem. Nikt tak, jak Janis Joplin, nie rozrywał więzów niewoli, nikt tak nie wołał o wolność, nikt tak nie płonął w imię miłości. Dlatego wracam do Was z Janis. Chcę płonąć dla Was tą miłością i tym światłem. Zapraszam na koncert”.
Zespół:
Natalia Sikora – wokalJacek Talaga – gitaraOlaf Rykała – perkusjaMarcin Majcherek – basAdam Dzierżęga – klawisz

NO, A JA? - koncert Michała Bajora
Michał Bajor - „No, a ja?”, to kolejna płyta artysty, jego nowe muzyczne i tekstowe wyzwania. Pomysłem było nagranie jeszcze raz, w nowych aranżacjach, piosenek, które śpiewał dawno, a o których przypomnienie prosiła przez lata jego publiczność. Na krążku znaleźć się też miała jedna piosenka z muzyką Michała.
W rezultacie Michał Bajor skomponował aż pięć utworów! Pierwszy raz wystąpił też w roli autora tekstów - trzy piosenki wyszły spod jego pióra. Dodatkowo stworzył muzykę do tekstu Wojciecha Młynarskiego oraz kompozycję, do której z kolei słowa napisał dla niego Artur Andrus.
Na krążku są wspaniali goście: w duetach z Michałem zaśpiewały Irena Santor i Kayah. Artyście towarzyszą również Grupa MoCarta i Chór Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie oraz wspaniali muzycy, współpracujący z nim od lat.
Zapraszamy na koncert pełen i wspomnień, i autorskich nowości.

PAN HOHO
Reżyseria: Krzysztof Dracz
Scenografia, kostiumy, reżyseria światła: Michał Dracz
Producent wykonawcza: Magdalena Kłosińska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Obsada:Iwona Bielska, Pola Błasik, Krzysztof Dracz, Krzysztof Stelmaszyk
Data premiery: 3 lutego 2022

Tytułowy bohater to człowiek bez właściwości, który czuje się lekceważony i wyśmiewany przez współlokatorów. Pewnego dnia, stając przed lustrem, postanawia zmienić swoją sytuację. Początkowo jego zachowanie traktowane jest w kategoriach nieszkodliwego dziwactwa, lecz stopniowo przeradza się w dyktaturę i terror, doprowadzając do tragedii.
Jak daleko może posunąć się człowiek o zachwianym poczuciu własnej wartości? Czy otoczenie jest tylko biernym tłem wydarzeń?
Tragikomedia Witolda Dulęby traktuje nie tylko o terrorze psychicznym w mikroskali, ile wskazuje na ogólne mechanizmy jego powstawania, które wydają się tak niewinne.

POGO
Reżyseria: Kinga Dębska
Scenografia i kostiumy: Wojciech Żogała, Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk, Kompozytor: Radosław Luka, Asystentka ds. scenografii i kostiumów, Producentka wykonawcza: Magdalena Kłosińska
Obsada:Marcin Hycnar, Radosław Luka
Data premiery: 15 czerwca 2023

Monodram na podstawie książki reporterskiej „Pogo”, uznawanej za jedną z najwybitniejszych w tym gatunku w ostatnich latach w Polsce (właśnie znalazła się ona w finale prestiżowej nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego). Jej autor Jakub Sieczko, to lekarz, specjalista anestezjologii i intensywnej terapii, który przez sześć lat pracował w stołecznym pogotowiu ratunkowym. A jego książkowy bohater nie owija w bawełnę: „Mam o Grochowie nakłamane. Czasem myślę, że żyją tu tylko stare kobiety i pijani mężczyźni w średnim wieku”. Dlatego pewnie recenzentka „Polityki” pisała: „Sieczko bardzo się stara odrzeć zawód ratownika medycznego z bohaterstwa i sprowadzić na ziemię widzów sensacyjno-ckliwych szpitalnych seriali (…). Z jakim efektem? Paradoksalnie – odwrotnym”.

W spektaklu są używane efekty stroboskopowe.

SEKS DLA OPORNYCH'
Małżeństwo inteligentów z 30-letnim stażem wspólnego życia pragnie na nowo ożywić swój związek, obudzić dawne emocje. Wyjeżdżają na weekend do najmodniejszego hotelu. Zabierają ze sobą także praktyczny poradnik Seks dla opornych...

Nowa wersja obsadowa jednego z największych komediowych hitów. Tym razem w małżeńską parę wcielają się Ilona Ostrowska i Mirosław Kropielnicki. Jak napisano w jednej z wielu entuzjastycznych recenzji poprzedniej wersji (z udziałem Doroty Kolak i Mirosława Baki): "Seks dla opornych” jest słodko-gorzki. Publiczność raczej śmieje się niż płacze, a zewsząd słychać głosy: ja też tak mam...
Kto widział poprzednią wersję, powinien ją porównać z nową, kto nie widział - niech zobaczy, bo pełne widownie przez prawie 200 przedstawień nie były z pewnością przypadkiem.
------
Autor: Michele Riml
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia: Maciej Maria Putowski, Małgorzata Domańska
Występują: Ilona Ostrowska, Mirosław Kropielnicki

Czas trwania: 100 minut, 1 przerwa

SHIRLEY VALENTINE
Kultowy monodram, który wystawiany był już ponad 700 razy!
Krystyna Janda jako znudzona i zmęczona życiem, zahukana kura domowa. Zmywając naczynia i gotując mężowi obiad Shirley Valentine zwierza się kuchennej ścianie ze swoich zmartwień. Kiedyś pełna marzeń (chciała być stewardesą!) i nadziei, dziś samotna i niezrealizowana gospodyni, której pewnego dnia nadarza się okazja, aby zacząć wszystko od początku, zmienić życie i polubić siebie na nowo. Czy skorzysta z tej szansy? Czy odważy się zawalczyć o swoje szczęście?
------
Autor: Willy Russell
Reżyseria: Maciej Wojtyszko
Scenografia: Ewa Bystrzejewska
Występuje: Krystyna Janda

Czas trwania: 130 minut, jedna przerwa

ST. NICHOLAS

SZATAN SHOW
Znany stand-uper Gustaw Trutkowski po załamaniu nerwowym i wieloletniej terapii rzuca estradę, pisze autobiografię „Depresja komika” i sam postanawia leczyć. Wśród jego pacjentów są aktorki, politycy i raperzy, których Gustaw uzdrawia metodą śmiechfullness. Ale gdy trafia do niego idolka młodego pokolenia, która po dokonaniu apostazji słyszy głosy. przerażony Gustaw wzywa na pomoc byłego duszpasterza hipsterów, obecnie egzorcystę gwiazd – księdza Marka. Podczas egzorcyzmów szatan wstępuje raz w komika a raz w księdza, odsłaniając całą prawdę o polskim kościele, showbiznesie i nadchodzącej apokalipsie, którą powstrzymać może tylko sojusz kapłana i błazna.

Reżyseria: Michał Walczak
Scenografia i kostiumy: Agata Stanula
Muzyka: Andrzej Izdebski
Reżyser światła i wideo: Michał Głaszczka
Asystentka scenografki: Małgorzata Domańska
Asystentka reżysera i inspicjentka: Magdalena Kłosińska
Realizacja dźwięku: Michał Suwiński
Realizacja światła: Waldemar Zatorski
Realizacja multimediów: Paweł Nowicki
Obsada:
Andrzej Konopka, Rafał Rutkowski
Czas trwania: 90 min.

SZTUKA WYWIADU
Jarosław Mikołajewski
SZTUKA WYWIADU

Reżyseria: Błażej Peszek;
Światło: Błażej Peszek;
Muzyka: Wojtek Kiwer;
Scenografia i kostiumy: Jagna Janicka;
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska; Producent wykonawczy: Rafał Rossa
Obsada:Maria Seweryn, Małgorzata Zajączkowska, Jan Peszek

SŁONECZNA LINIA
Autor i reżyser: Iwan Wyrypajew

Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Scenografia: Anna Met
Kostiumy: Katarzyna Lewińska
Muzyka: Cazimir Liske
Konsultacja kaskaderska: Maciej Maciejewski
Asystent scenografa i kostiumologa:Małgorzata Domańska
Producent: Piotr Duda (WEDA Produkcje)
Producent wykonawczy: Ewa Ratkowska
Asystenci reżysera: Agnieszka Baranowska i Ewa Ratkowska
Asystent producenta wykonawczego: Justyna Kowalska

Obsada:

Karolina Gruszka/Magdalena Boczarska, Borys Szyc

Komedia, która pokazuje, w jaki sposób można osiągnąć pozytywny rezultat.
"Słoneczna linia" to nowa sztuka Iwana Wyrypajewa. Tym razem znany dramaturg i reżyser dotyka chyba najbardziej aktualnego tematu naszych czasów - budowania komunikacji między ludźmi. Jak wejść z drugim człowiekiem w prawdziwy, głęboki kontakt? Jak wysłuchać i być wysłuchanym? Jak wyjść z formalnych relacji i zacząć prawdziwie porozumiewać się z innymi? Jak się rozwijać i iść swoją drogą, wspólnie przezwyciężając sztampy życia rodzinnego? Iwan Wyrypajew w mistrzowsko napisanej komedii, z właściwym sobie poczuciem humoru i lekkością przeprowadza seans terapeutyczny na temat: jak być szczęśliwym ze swoją żoną, mężem, partnerem i ze światem w ogóle. Fabuła dramatu opiera się na konflikcie pary małżeńskiej, która na oczach widza próbuje rozwiązać skomplikowane psychologiczne węzły, zastałe blokady i niewybaczone urazy, tak dobrze znane każdemu z nas. Tekst napisany z niezwykłą wirtuozerią. Błyskotliwy humor, świetnie skonstruowane dialogi, porywający rytm.
Koprodukcja z WEDA Produkcje.
Aktorzy w spektaklu używają nieparlamentarnych wyrazów.

ZAPISKI Z WYGNANIA
Autorka: Sabina Baral
Reżyseria: Magda Umer
Obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce)

„Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami.
„Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.

ŻYCIE PANI POMSEL

Przejdź do treści