'

Och Teatr – repertuar

Och Teatr – repertuar

BIAŁA BLUZKA
Opowieść o miłości niemożliwej. Historia kobiety nie mogącej sobie poradzić ze sobą i z Polską lat stanu wojennego, życiem w kraju zakazów i nakazów, cenzury, kartek na mięso, zaświadczeń z miejsca pracy, stempelków i godziny policyjnej. Kraju braku wolności, w którym ułańska fantazja podlewana alkoholem, miłość, przyjaźń i poczucie humoru pozwalały czuć smak życia. Z czasem monodram Krystyny Jandy stał się? kultowy?, był grany w całej Polsce. Emocje opowiadane są tu także poprzez najważniejsze piosenki Osieckiej. To spektakl muzyczny ilustrowany materiałami filmowymi.

Agnieszka Osiecka BIAŁA BLUZKA
Reżyseria: Magda Umer
Opracowanie i kierownictwo muzyczne: Janusz Bogacki
Światło: Piotr Pawlik
Realizacja scenografii: Małgorzata Domańska
Montaż materiałów filmowych: Zofia Halwic
Występują: Krystyna Janda oraz zespół muzyczny: Janusz Bogacki, Tomasz Bogacki, Paweł Pańta, Bogdan Kulik

Czas trwania: 100 minut, bez przerwy

CIEMNY GRYLAŻ
Reżyseria: Cezary Żak
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz, Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska, Reżyseria światła: Karolina Gębska, Producent wykonawcy i asystent reżysera: Cezary Margiela, Asystent producenta wykonawczego: Krystian Zajdel
Obsada:
Marta Chodorowska, Iza Dąbrowska, Katarzyna Kołeczek, Ilona Ostrowska, Weronika Warchoł, Jarosław Boberek, Bartłomiej Firlet, Michał Sitarski, Wojciech Solarz, Grzegorz Warchoł, Jakub Zając, Michał Zieliński, Cezary Żak

Czas trwania: 140 minut, jedna przerwa
Kategoria: standard
Data premiery: 17 marca 2024

Niezwykły powrót komedii Jerzego Dobrowolskiego i Stanisława Tyma, którą ze względów cenzuralnych po raz pierwszy udało się wystawić dopiero po zwycięstwie „Solidarności”, jesienią 1980 r. w Teatrze Rozmaitości w Warszawie.

Rzecz dzieje się w redakcji gazety „Płonąca żagiew” niby w Rumunii. Rzecz dzieje się także niby w latach 70, ale to mechanizmy działania, myślenia i zachowań mediów publicznych i z całego PRL‐u, i z ostatnich – oby bezpowrotnie minionych – lat. Są one tu obnażone i precyzyjnie wyśmiane. Spektakl ma za zadanie ostrzegać i je przypominać (historia lubi się powtarzać). Ale przede wszystkim jednak jest to wspaniała komedia z galerią pysznych, charakterystycznych postaci. Życzymy dobrej zabawy i zawsze potrzebnej w takich sprawach, refleksji.

[Uwaga! W trakcie spektaklu palone są papierosy]

COŚ TU NIE GRA
Marcia Kash, Douglas E. Hughes

COŚ TU NIE GRA

Reżyseria: Krystyna Janda

Przekład: Elżbieta Woźniak

Scenografia, kostiumy: Weronika Karwowska

Asystentki ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska, Zofia Jocek

Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk

Producentka wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik

Realizacja dźwięku: Michał Cacko

Realizacja światła: Rafał Piotrowski

Obsada:
Maria Dębska, Ewa Florczak, Katarzyna Gniewkowska, Maria Seweryn, Julia Wyszyńska, Adrian Brząkała, Mirosław Kropielnicki, Kamil Maćkowiak, Andrzej Pieczyński, Adam Serowaniec, Maciej Wierzbicki

Premiera: 10 czerwca 2021

W politycznej farsie COŚ TU NIE GRA kandydat na prezydenta przyjeżdża do swojego rodzinnego miasta, aby wygłosić ważne oświadczenie, które ma mu zapewnić zwycięstwo w zbliżających się wyborach. Jednak w tzw. międzyczasie urzędujący prezydent wysyła do miasta kilku swoich popleczników, by za wszelką cenę uniemożliwić konkurentowi wystąpienie. Intryga rozgrywa się w lokalnym domu kultury, w którym amatorska grupa teatralna przygotowuje swoje najnowsze przedstawienie. Co się wydarzy, gdy świat polityki spotka się ze światem farsy? Czy Raymond Bream zdoła wejść na podium i wygłosić swoje przemówienie?

CZUŁE SŁÓWKA
Reżyseria: Paweł Paszta
Adaptacja: Dan Gordon, Tłumaczenie: Rubi Birden, Reżyseria światła: Paweł Paszta, Kompozytor: Tomasz Jakub Opałka, Scenografia i kostiumy: Aleksandra Szempruch, Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska, Realizacja światła: Rafał Piotrowski, Realizcja dźwięku: Michał Tatara, Producent wykonawczy i asystent reżysera: Krystian Zajdel
Obsada:
Alicja Czerniewicz, Aleksandra Popławska/Katarzyna Gniewkowska, Eliza Rycembel, Krzysztof Dracz, Sławomir Holland, Karol Lelek
Kategoria: standard
Data premiery: 25 czerwca 2024

Teatralna wersja wielkiego kinowego hitu obsypanego Oscarami. Historia bohaterów tej opowieści pokazuje, jak różne relacje, mogą wpływać na nas, jak czasem kłamiemy, bo nie umiemy inaczej, albo jesteśmy szczerzy za bardzo, aż do bólu, szukając uwagi, czy prowokując konflikty. Czułe słówka łagodzą trudną relację matki z córką, w której toksyczność miesza się z miłością i potrzebą bliskości. Historia opowiedziana wzruszająco, ale nie ckliwie; momentami refleksyjna, momentami komiczna. Idealny materiał na wspaniałe kreacje aktorskie, które nasza obsada gwarantuje.

"Czułe słówka" (oryginalny tytuł: „Terms of Endearment”) są prezentowane dzięki specjalnej umowie z Broadway Licensing, 440 Park Av. South, 11th Floor, New York, NY 10016, www.brodwaylicensing.com. Prawa autorskie Autora i Tłumaczki do tej sztuki reprezentuje Agencja ADiT.

DZIEWCZYNA Z POCIĄGU
Rachel Wagstaff, Duncan Abel na podstawie powieści Pauli Hawkins oraz filmu wytwórni DreamWorks
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU
Reżyseria: Cezary Żak
Przekład: Elżbieta Woźniak
Scenografia: Zuzanna Markiewicz
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
Reżyseria światła: Karolina Gębska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy, asystent reżysera: Jan Malawski
Realizacja światła: Waldemar Zatorski
Realizacja dźwięku: Michał Tatara
Obsada:
Rachel Watson – Marta Ścisłowicz
Anna Watson – Agata Wątróbska
Megan Hipwell – Anna Smołowik
Tom Watson – Leszek Lichota
Scott Hipwell – Janusz Chabior
Kamal Abdic – Krzysztof Czeczot
Detektyw Gaskill – Cezary Żak
Prapremiera: 11 lutego 2021

Załamana rozwodem Rachel spędza dnie na fantazjach o pięknej parze mieszkającej w domu, który codziennie mija jadąc pociągiem. Pewnego ranka zobaczy tam coś, co wywróci jej życie do góry nogami. Rachel będzie zmuszona zmierzyć się z makabryczną tajemnicą, której rozwiązanie może okazać się ponad jej siły.

Teatralna adaptacja słynnego thrillera psychologicznego. Książka, sprzedana w milionach egzemplarzy, przez wiele tygodni utrzymywała się na pierwszym miejscu listy bestsellerów dziennika „The New York Times”. Zupełnie nowy gatunek teatralny, nigdy wcześniej nieprezentowany w Och-Teatrze.

Wyprodukowano w porozumieniu z Simon Friend.

FERDYDURKE
Znakomita adaptacja arcypowieści Witolda Gombrowicza we wspaniałej obsadzie!
Ferdydurke jest zarazem uniwersalnym traktatem o poszukiwaniu własnej tożsamości, dramatem człowieka wiecznie dojrzewającego i thrillerem obyczajowym.
Ale też satyrą na proces edukacji, na wszechobecne drobnomieszczaństwo oraz kastowość społeczeństwa. W naszej, OCH‑owej wersji, to też wirtuozerska zabawa formą i doskonała egzemplifikacja groteski.
PS. Z upoważnienia prof. profesora Bladaczki mamy dla PT Widzów dwa ważne pytania:
kto przyprawia Wam gębę?
kogo w odwecie planujecie upupić?

Reżyseria: Mariusz Malec
Scenografia (wg pomysłu Mariusza Malca): Aleksandra Żurawska
Kostiumy: Zofia de Ines
Asystentka scenografki i kostiumografki: Małgorzata Domańska
Muzyka: Karim Martusewicz
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Choreografia: Sara Janicka
Realizacja światła: Waldemar Zatorski
Realizacja dźwięku: Marcin Głos
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Krystian Zajdel
Inspicjent: Krystian Zajdel
Obsada:
Małgorzata Biela, Maria Kłusek, Lidia Sadowa, Maria Seweryn, Tomasz Borkowski, Adrian Brząkała, Robert Czebotar, Sławomir Pacek, Sebastian Perdek, Otar Saralidze, Krzysztof Szczepaniak, Philippe Tłokiński

JACEK KLEYFF - KONCERT
Jacek Kleyff: to legendarny wręcz wolny twórca piosenek i obrazów oraz – jak sam o sobie mówi – rzemieślnik precyzji słowa i muzyki w danym wzruszającym momencie życia. W latach 1971–1976 współtworzył słynny teatrzyk Salon Niezależnych (3 Trójzęby Neptuna na festiwalach Fama, Złota Szpilka na festiwalu Opole’72). Był współzałożycielem Orkiestry Na Zdrowie (ONZ), która w 1995 r. zdobyła tzw. Złotego Bączka na pierwszym Przystanku Woodstock Jerzego Owsiaka. W 2012 r. nakładem wydawnictwa Czarne ukazała się książka będąca zapisem wywiadu rzeki z Jackiem Kleyffem pt. "Rozmowa".

Twórczości tego przenikliwego interpretatora rzeczywistości nie sposób wsadzić w jakąkolwiek szufladkę, z każdej niesfornie wystaje i nie pozwala się jednoznacznie przyporządkować, a jego solowy koncert w Och-Teatrze zawiera autorskie utwory z różnych momentów ponad 50-letniej obecności na scenie.
Serdecznie zapraszamy na to niezwykłe wydarzenie!

KONIEC CZERWONEGO CZŁOWIEKA
Wspaniała adaptacja teatralna oparta na znanej książce CZASY SECONDHAND Swietłany Aleksijewicz, noblistki, wybitnej pisarki białoruskiej, krytycznej w stosunku do rządów Łukaszenki.
Adaptacja z wieloma porównaniami czy przywołaniami ze sztuk Czechowa stara się raz jeszcze zrozumieć duszę homo sovieticusa i umiejscowić ją w Nowej Rosji. Wstrząsające i nie do pojęcia.

Reżyseria: Krystyna Janda
Tłumaczenie: Michał Sieczkowski;
Światło: Katarzyna Łuszczyk,
Kostiumy i scenografia: Zuzanna Markiewicz,
Choreografia: Emil Wesołowski,
Asystent scenografa i kostiumografa: Małgorzata Domańska,
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Cezary Margiela
Obsada:
Dorota Nowakowska, Lidia Sadowa, Grażyna Sobocińska, Agnieszka Warchulska, Tomasz Borkowski/Łukasz Garlicki, Stanisław Brejdygant, Aleksander Kaźmierczak, Bartosz Łućko/Szymon Szczęsny, Piotr Łukawski, Krzysztof Ogłoza, Mateusz Rzeźniczak, Przemysław Sadowski, Grzegorz Warchoł

Data premiery: 17 października 2024

[Prawa autorskie: Daniel Mailing c/o Aura-Pont s.r.o., Prague, Czech Republic]

KRZYSZTOF DAUKSZEWICZ - HRABIA WRÓCIŁ

LILY
Jack Poppelwell
LILY

Reżyseria: Krystyna Janda
Przekład: Elżbieta Woźniak
Scenografia: [Maciej Maria Putowski]
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski
Realizacja dźwięku: Radosław Grabski
Realizacja światła: Rafał Piotrowski

Obsada:
Lily Piper, personel pomocniczy – Krystyna Janda
Richard Marshall, właściciel Marshall Development – Mirosław Haniszewski/Krzysztof Stelmaszyk
Detektyw Goddard – Grzegorz Daukszewicz
Inspektor Baxter – [Piotr Machalica]/Krzysztof Stelmaszyk
Claire Marshall, żona Richarda Marshalla – Agnieszka Krukówna/Natalia Berardinelli
Marian Selby, sekretarka – Magdalena Smalara
Robert Westerby, księgowy – Mateusz Damięcki
Vickie Reynolds, maszynistka – Magdalena Lamparska
(Pan Logan, komputerowiec, pracownik Marshall Development – postać nieobecna na scenie, ale wymieniona w tekście)

Data premiery: 23 lutego 2020

Kryminalna zabawa teatralna. Trup przemieszcza się, pojawia się i znika. Skomplikowana intryga, sprawiająca dużą przyjemność publiczności. I te wyraziste charaktery sceniczne! Świetnie naszkicowanych osiem postaci, w tym para zabawnych i niepoprawnych staruszków – inspektor ciamajda i „wiedząca wszystko sprzątaczka”, czyli znajoma inspektora z młodości, „pomagająca” mu w znalezieniu zabójcy.

Reżyseruje Krystyna Janda, i to także ją oglądamy w roli tytułowej, nieznośnej Lily. Jako inspektor węszy Krzysztof Stelmaszyk.
fot. Robert Jaworski

MAMINSZYMEK
"MaminSzymek" to kolejne – po monologu "One Mąż Show" – nadzwyczajne spotkanie Szymona Majewskiego z publicznością. Dostajemy osobisty, wyjątkowy tekst – tym razem opisujący relacje z Jego ukochaną Mamą. Jest to rodzaj intymnego, ale też pełnego humoru i inteligencji pożegnania. Możemy się tylko domyślać, co to znaczy być matką Szymona Majewskiego, ale ta opowieść i tak zapewne przerośnie nasze najśmielsze wyobrażenia. "MaminSzymek" porusza wiele naszych wspólnych spraw. Relacja Matki z Synem, PRL w tle, wojsko, szkoła i punk rock. A wszystko zapośredniczone tuż obok Och-Teatru, na warszawskiej Ochocie, gdzie wychowywał się Szymon Majewski. Wszystkie historie wydarzyły się naprawdę, choć niektórym trudno będzie uwierzyć.

MAYDAY
Oryginalny tytuł: RUN FOR YOUR WIFE
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Kostiumy: Tomasz Ossoliński

Obsada:MARY SMITH - Maria Seweryn
BARBARA SMITH - Monika Fronczek
JOHN SMITH - Rafał Rutkowski
INSPEKTOR TROUGHTON - Maciej Wierzbicki
STANLEY GARDNER - Artur Barciś
INSPEKTOR PORTERHOUSE - Adam Krawczuk
BOBBY FRANKLYN - Stefan Friedmann

Jedna z najlepszych na świecie komedii. Historia londyńskiego taksówkarza bigamisty, któremu przez lata udaje się bezkolizyjnie lawirować między dwiema kochającymi go żonami. Na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw, wywołując lawinę komplikacji. Bohater miota się, usiłując ukryć podwójne życie przed małżonkami, mediami i policją.

Znakomity komizm sytuacji fabularnych i języka sprawia, że Mayday od wielu, wielu lat rozśmiesza publiczność na całym świecie. Tytuł jest grany w wielu miastach w Polsce, we wrocławskim Teatrze Polskim od 19 lat. W Warszawie nie był grany od 10 lat. Spektakl planowany na scenie Och-teatru, obsada daje nadzieję na nową - szalenie obiecującą - wersję.

PREMIERA 18 MARCA 2012 R.

OKNO NA PARLAMENT

ONE MĄŻ SHOW
ONE-MĄŻ SHOW! to monolog znanego i lubianego Szymona Majewskiego, który na przykładzie swojego małżeństwa opowiada o kłopotach i radościach współczesnego związku, relacji kobieta-mężczyzna, mąż-żona. To złożona z przykładów i prawdziwych, zabawnych sytuacji, opowieść o uczuciu bezkompromisowym. Ciepła, ironiczna, autoironiczna, złośliwa i bardzo prawdziwa opowieść o kobiecie. Opowieść męża - zależnego od humorów żony i jej sposobu myślenia, zakochanego, mierzącego się ze współczesnymi stereotypami i popularnymi uprzedzeniami zarówno swojej żony, jak i jej koleżanek. Spektakl ilustrowany zdjęciami z historii małżeństwa państwa Majewskich. Będzie to bliski wszystkim, bardzo zabawny i oczyszczający wieczór, podczas którego widzowie staną się partnerami i świadkami zwierzeń niepoprawnie - choć i nie bez refleksji - zakochanego człowieka.

OSIEM KOBIET
Robert Thomas
8 KOBIET
Reżyseria: Adam Sajnuk
Przekład: Jakub Rotbaum
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Adamczyk
Muzyka: Michał Lamża
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Marta Kloc
Obsada:
Luiza, nowa służąca – Paulina Chruściel
Augusta, siostra Gabi – Izabela Dąbrowska
Katarzyna, młodsza córka Gabi – Zofia Domalik
Gabi, żona Marcela – Katarzyna Gniewkowska
Starsza Pani, matka Gabi – Emilia Krakowska/Elżbieta Jarosik
Maria, ochmistrzyni – Maria Seweryn
Patrycja, siostra Marcela – Anna Smołowik
Zuza, starsza córka Gabi – Weronika Warchoł
oraz zespół muzyczny w składzie: Michał Lamża, Wojciech Gumiński, Szymon Linette
Czas trwania: 75 minut, bez przerwy
Premiera: 30 maja 2019

Odcięty od świata dom na pustkowiu. Osiem kobiet – matka, żona, szwagierka, siostra, dwie córki, pokojówka i kucharka – podejrzanych jest o zabójstwo pana domu. Każda ma motyw, by zabić, każda ma alibi. Kobiety, próbując rozwiązać zagadkę tajemniczej śmierci, zaczynają prowadzić pełną zaskakujących zwrotów akcji, błyskotliwych ripost i kąśliwych uwag grę. Jakie emocje wyzwoli śmierć pana domu? Jakie sekrety zdemaskuje? 8 kobiet to spektakl, który łączy elementy powieści kryminalnej w stylu Agaty Christie, z komedią, melodramatem i musicalem. Jest także, a może przede wszystkim, opowieścią o różnych typach, wymiarach i tajemnicach kobiecości. Osiem kobiet i osiem wspaniałych aktorek na scenie.

fot. Katarzyna Kural-Sadowska

OSZUŚCI
Michael Jacobs
OSZUŚCI

Reżyseria: Jan Englert
Przekład: Michał Ronikier
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Kostiumy: Dorota Williams
Opracowanie muzyczne: Agnieszka Szczepaniak
Obsada: 
Michalina Łabacz, Gabriela Muskała, Beata Ścibakówna, Piotr Grabowski, Filip Pławiak, Zbigniew Zamachowski
Pokazy przedpremierowe: czerwiec, lipiec 2020; premiera: 25 września 2020

Wysokiej próby komedia, zbudowana z intryg i sieci małych kłamstw między dwoma małżeństwami w średnim wieku i ich zakochanymi, wchodzącymi w dorosłe życie dziećmi. Amerykański dramatopisarz Michael Jacobs zadaje w "Oszustach" pytania o kondycję współczesnej rodziny oraz o… małżeńską nudę. Temat poważny, ale podany lekko i z poczuciem humoru. Mierzą się z nim trzy pary współczesnych kochanków: Monika (Beata Ścibakówna) i Howard (Piotr Grabowski), Sam (Zbigniew Zamachowski) i Grace (Gabriela Muskała) oraz ich dzieci Michelle (Michalina Łabacz) i Allen (Filip Pławiak). Podczas rodzinnej kolacji życie wszystkich przewraca się do góry nogami...
Producent: Beta-Art
fot. Yato Photography

OŻENEK
Mikołaj Gogol
OŻENEK
Reżyseria: Janusz Gajos
Przekład: Julian Tuwim
Scenografia: Zuzanna Markiewicz
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik
Konsultacje języka rosyjskiego: Dagmara Kłosińska
Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Asystent producentki wykonawczej: Cezary Margiela
Realizacja światła: Waldemar Zatorski
Realizacja dźwięku: Michał Cacko
Peruki: Monika Jan-Łechtańska
Obsada:
(kolejność według autora):
Agafia Tichonowna – Julia Wyszyńska
Arina Pantelejmonowna – Barbara Dziekan
Fiokła Iwanowna – Krystyna Tkacz
Podkolesin – Paweł Domagała
Koczkariew – Krzysztof Dracz
Jajecznica – Krzysztof Stelmaszyk
Anuczkin – Sławomir Pacek
Żewakin – Andrzej Konopka
Stiepan – Jędrzej Taranek
Czas trwania: 120 minut, jedna przerwa
Data premiery: 23 kwietnia 2022

Perełka światowej komedii w stylu iście groteskowym. Posażna Agafia Tichonowna nie jest typową amantką pełną romantycznych uniesień, pragnie po prostu wyjść za mąż, by podnieść swój status społeczny. To merkantylne spojrzenie na ożenek bliskie jest też licznym konkurentom do jej ręki (galeria doskonale sportretowanych typów męskich: bufonów, kłamców, nieudaczników i safandułów!).

Intrygi swatów, rywalizacja między konkurentami, niepokoje głównej bohaterki i nieoczekiwany finał – inscenizacje OŻENKU Mikołaja Gogola zawsze dawały pole do popisu najwybitniejszym z wybitnych. W rolach kobiecych obsadzano Ćwiklińską, Kwiatkowską czy Seniuk, w męskich – Brusikiewicza, Gołasa, Michnikowskiego, Kobuszewskiego, Pokorę oraz Janusza Gajosa. To właśnie ten ostatni (Koczkariew w inscenizacji w warszawskim Teatrze Powszechnym w 1995 roku) wyreżyserował dla Och-Teatru tę niezwykłą komedię obyczajową, zapraszając do współpracy znakomity zespół aktorski.

POMOC DOMOWA
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda

Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta
Scenografia: Maciej Maria Putowski
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
Światło: Katarzyna Łuszczyk
Asystent scenografa: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy: Jan Malawski
Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr

Obsada: 
Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki

Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru.
Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli.
fot. Katarzyna Chmura

PRAPREMIERA DRESZCZOWCA
Tłumaczenie: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Grzegorz Warchoł
Scenografia i kostiumy: Maciej Preyer
Światło: Waldemar Zatorski
Dźwięk: Radosław Grabski
Obsada: Izabela Dąbrowska, Patrycja Szczepanowska, Tomasz Drabek, Adam Krawczuk, Andrzej Pieczyński, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki oraz Jan Malawski (głos)

Zabawna opowieść o amatorskim teatrze, o tym, że wszystko, co złe, może zdarzyć się właśnie w dniu premiery... Komedia o aktorach i ich pracy, o kulisach teatru, o mechanizmach i kłopotach tworzenia iluzji. Wykładowcy i studenci pewnej uczelni prowadzą grupę teatralną i zamierzają wystawić napisaną w latach 20. sztukę o tajemniczym morderstwie. Zbliżają się do premiery, ale wszystko idzie nie tak, jak powinno. Nieszczęśliwe wypadki, które tylko teoretycznie mogłyby mieć miejsce, zdarzają się wszystkie, jeden po drugim. Pech, brak profesjonalizmu, lekkomyślność obsługi i trema aktorów, doprowadzają do istnego pandemonium, widzowie zaś raz po raz doprowadzani są do płaczu ze śmiechu… Czy aktorzy i widzowie dotrwają do ukłonów?

STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW
Tom Schulman Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Na podstawie filmu Wytwórni Touchstone Pictures ze scenariuszem Toma Schulmana

Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak
Przekład: Bartosz Wierzbięta
Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna
Scenografia i światło: Marcin Chlanda
Kostiumy: Grupa Mixer
Choreografia: Arkadiusz Buszko
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski

Obsada: 
John Keating – Wojciech Malajkat
Chris – Weronika Łukaszewska
Todd Anderson – Adrian Brząkała
Nolan – Mirosław Kropielnicki/Maciej Wierzbicki
Neil Perry – Jędrzej Hycnar/Maciej Musiał/Maciej Musiałowski
Pan Perry – Paweł Pabisiak
Knox Overstreet – Radomir Rospondek
Charlie Dalton – Jakub Sasak
Steven Meeks – Aleksander Sosiński
Richard Cameron – Jędrzej Wielecki

Prapremiera polska: 28 marca 2019 roku

Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?
fot. Katarzyna Kural-Sadowska

SŁONECZNI CHŁOPCY
Neil Simon
SŁONECZNI CHŁOPCY
Reżyseria: Marcin Hycnar
Przekład: Bartosz Wierzbięta
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Kostiumy: Martyna Kander
Reżyseria światła: Karolina Gębska
Muzyka: Mateusz Dębski
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Realizacja światła: Waldemar Zatorski
Realizacja dźwięku: Michał Cacko

Obsada:
Al Lewis – Artur Barciś
Willie Clark – Cezary Żak
Pielęgniarka – Martyna Krzysztofik
Ben Silverman – Fabian Kocięcki

Premiera: 9 grudnia 2021

Historia dwóch zapomnianych aktorów, którzy swoimi skeczami przez lata rozbawiali publiczność całego kraju, skupiając przed telewizyjnymi ekranami całe rodziny. Postrzegani jako nierozłączny duet, w rzeczywistości nie mogą znieść swojego towarzystwa. Od lat są skłóceni i nie utrzymują kontaktu. Jednak pewnego dnia otrzymują intratną propozycję powrotu do studia telewizyjnego ze swoim legendarnym popisowym numerem. Czy wygrają wzajemne animozje, potrzeba bycia w centrum uwagi, a może jednak chęć bycia razem?

SŁONECZNI CHŁOPCY są jubileuszowym spektaklem Cezarego Żaka, który w 2021 roku obchodzi swoje 60. urodziny oraz Artura Barcisia, świętującego swoje 65. urodziny.

WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA
Jiří Havelka
WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA

Reżyseria: Krystyna Janda
Przekład: Michał Sieczkowski
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska
Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik
Obsada:
Pani Zahrádková, Przewodnicząca – Agnieszka Więdłocha
Pan Zahrádka – Piotr Ligienza
Pani Roubíčková – Izabela Dąbrowska
Pani Bernáškowa – Natalia Berardinelli
Pan Kubát – Witold Dębicki/Grzegorz Warchoł
Pani Horváthová – Katarzyna Żak
Pan Nitranský – Sebastian Perdek
Pan Švec – Michał Zieliński
Pani Procházková – Izabella Olejnik
Pan Novák – Cezary Żak
Pan Sokol – Stanisław Brejdygant
Čermákovi – Mirosław Kropielnicki
Nowa data premiery: 16 lipca 2020
"Wspólnota mieszkaniowa" to komedia o społeczności mieszkającej w jednym domu. Na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej ujawniają się różne poglądy i śmieszności ludzkich charakterów. Utwór jest satyrą na współczesne społeczeństwo. W obsadzie plejada wspaniałych aktorów.

WŁADCA MUCH
Dystopijna opowieść o grupie uczniów, którzy uciekając przed globalną katastrofą nuklearną trafiają na bezludną wyspę. Opowieść o konflikcie między dążeniem do cywilizacji, harmonijnej i pokojowo rządzonej według ustalonych reguł, a Nietzscheańską wolą mocy, która nie toleruje sprzeciwu słabszych, a także konflikcie pomiędzy jednostką a zbiorowością.
Wielki bestseller noblisty Williama Goldinga, dwukrotnie ekranizowany (1963 i 1990), uznawany za jedną ze stu najważniejszych książek XX wieku, teraz w wersji scenicznej w Och-Teatrze.

Reżyseria: Piotr Ratajczak
Scenografia i światło: Marcin Chlanda
Kostiumy: Grupa Mixer
Choreografia: Aneta Jankowska
Dramaturgia: Joanna Kowalska
Asystentka scenografa i kostiumografa: Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Cezary Margiela

Obsada:
Helena Englert, Kamila Janik, Natalia Szczypka, Sebastian Dela, Jędrzej Hycnar, Ignacy Liss, Michał Lupa, Maciej Tomaszewski, Konrad Żygadło
Kategoria: standard
Data premiery: 20 października 2023

ZEMSTA
Aleksander Fredro
ZEMSTA
Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz
Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer
Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer
Ruch sceniczny: Emil Wesołowski
Asystent scenografa: Małgorzata Domańska
Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska
Obsada:
Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak
Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus
Józef Papkin – Artur Barciś
Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak
Wacław Milczek – Michał Piela
Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel
Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak
Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban
Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa
Premiera: 14 lutego 2013

Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.

Przejdź do treści